Spil der var på computeren i gamle dage

Vi skal ikke mere end et par år tilbage, for at kunne huske hvordan man fik en windows maskine fyldt med spil på. Spil man ikke skulle betale for, installere eller noget andet. De var installeret på computeren fra man købte den, og så var det ellers bare at give den gas. I dette indlæg vil vi komme ind på nogle af de spil der var på computerne i gamle dage, og mindes dem. Læs med herunder, hvis du vil med på en rejse i nostalgiens tegn.

Kortspil

Kortspil var der mange af, tilbage da man havde det direkte i Windows. Det var spil som hjerterfri, 7 kabale og Mahjong. Spil der i dag stadig er meget populære, men hvor man skal online for at spille dem. Det kan være hos dansk7kabale eller andre hjemmesider, som tilbyder dette.

7 kabale var nok det mest populære kortspil, som var at finde på de gamle windows maskiner. Spillet går helt kort ud på, at man skal få adskilt alle kortene, så de ligger fra es til konge i deres kulør. På bordet skal man skifte mellem farven på den kulør, som man må ligge ovenpå hinanden. Derudover skal de ligge i rækkefølge, for at det er et korrekt træk. Det gør spillet udfordrende, men også muligt at klare sig igennem.

Hvis det ikke var udfordrende nok i sig selv, så kan man slå 3-draw til, hvor man vender 3 kort ad gangen, i stedet for ét – Man må kun bruge det forreste af de 3.

Pinball

Pinball er nok det spil, som vi husker bedst. Det var en fantastisk måde at fordrive tiden på, hvis internettet var gået eller andet. Spillet er kort fortalt ligesom en normal Pinball maskine, hvor det handler om at holde bolden i gang så længe som muligt. Når man rammer forskellige forhindringer på banen, så vil der gives points, som samles sammen til ens totale score.

Minestryger

Hvis man havde brug for et spil, hvor man også skal bruge hjernen lidt, så var minestryger perfekt. Dette simple spil handlede om at finde alle bomberne, uden at trykke på dem. Dette skulle man gøre ved hjælp af tallene, som kom frem efterhånden som man fjernede brikker.

Tallene indikerede hvor mange miner der lå op til det respektive felt, og derved kunne man nemt afgøre hvilke felter man måtte trykke på. Spillet kom i flere forskellige sværhedsgrader, hvor det hele var defineret af antallet af miner, og hvor stor spillepladen var.